En helt vanlig dag.

Martin kliver ur sängen, trött nå så in i... Stapplar i mörkret in i duschen för att vakna till liv. När hjärnan har hittat nån form av närvaro så har jag stått en kvart i duschen, han gör sig i ordning och klär sig i vad som just då känns bra. Frukost, det har aldrig varit min starka sida men min mage tycker att man måste äta på morgonen så det är väl bara göra som den vill. Under tiden som man lyssnar på någon analys av valet eller politik i största allmänhet på "Gomorron Sverige" tuggas smörgåsen med "entusiasm".
Beroende på vädret så blir det cykel eller bil till jobbet. Regn=bil, i övrigt så blir det cykel, tidsmässigt är det sak samma. Väl på jobbet så vet jag inte vad jag gör, men tänker att det kanske löser sig under dagen. Jag plockar lite här, svarar i telefonen, packar lite grejer åt kunden som just ringde. Jag har i princip antecknat allt kunden sagt för att vara säker på att inte glömma något (vilket jag gjort iaf). En efter en ramlar mina arbetskamrater in och jag känner stressen för att prestera så bra som möjligt. Detta gör att jag än mindre  vet vad jag gör. Men jag fortsätter på samma sätt plockar lite här, skruvar lite där och försöker hjälpa kunderna efter bästa förmåga.
Vid lunch har förhoppningarna om att veta vad jag gör släppt och börjar mer övergå i en panik om "Vad har jag gjort hittills? eller framförallt vad har jag inte gjort?" Det känns nästan alltid som att jag glömt något.
Men när alla paket är hämtade på eftermiddagen kan jag slappna av litegrann. Nu är det iaf inget jag kan göra något åt.
När tiden är inne byter jag om till vad som nu känns "Men varför tog du på dig det här imorse?"
Hemma väntar matlagning och en massa andra borden som jag skjuter mer och mer på.
JAG MÅSTE TA TAG I MITT LIV

Kommentarer
Postat av: Jess

Eller så måste du ta det lite lugnt och vara snällare mot dig själv? Vad är det värsta som kan hända om du misslyckas? Ingen kommer att döda dig (jag menar, JAG har ju lönnmördare under sängen!!!) och dina vänner kommer fortfarande tycka om dig. Visst, du kan få sparken från jobbet, det är inte så kul, men du skulle klara det också. Du HAR ju tagit tag i ditt liv och gjort nåt nytt, låt det få landa lite bara! :D

2010-09-21 @ 21:37:20
URL: http://jessikavingakristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0