Nya vanor

Fördelen med att byta jobb är att allting blir nytt. Inte bara arbetsuppgifter och arbetskamrater utan också livet utanför jobbet. Nu när man jobbar med en person som överhuvudtaget inte kan sitta still utan måste ha något för sig hela tiden så blir man gärna lite likadan själv. Han lockar med mig på en massa konstigheter som Enduro körning i skogen, vilket resulterade i många blåmärken, på sätt och vis får han mig att lägga ut 1200 spänn på att renovera min gamla cykel så jag kan börja cykla på allvar.
Det värsta exemplet är ändå att jag nu idag har varit och köpt mig ett par riktiga joggingskor. Det borde man egentligen gjort för länge sen men idag blev det av. Och att i princip hitta en person som säger åt en vilka skor man ska köpa är inte vad jag är van vid. Man brukar vanligtvis få frågan "hur känns de här?". Nu var det mer att han klämde och kände, jag fick springa på ett löpband och därefter ger han mig ett par skor som är så jäkla sköna så hälften vore nog.
Jag har till och med hunnit prova de, 3 km på asfalt och det känns knappt i benen att man varit ute och sprungit.
Kanske är det här vad man behöver för att komma igång på allvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0