Plan..er...?

Idag fick jag höra det. " Du vet hur man roar sig du"
Det var min kollega som ringde från Finland för att kolla läget och frågade vad jag skulle göra i helgen.
Jag svarade ärligt att jag skulle tvätta. Och vid närmare eftertanke så har han ju så jäkla rätt. Varför tvätta på en Lördag? Men jag kan samtidigt erkänna att jag inte har något annat planerat. Kanske är det bra kanske är det dåligt jag vet inte. Men rent teoretiskt tror jag att jag skulle må bra av lite mer struktur och planering i mitt liv. Kanske skulle det ge mig lite mer av mitt närminne tillbaka om jag hela tiden visste vad som skulle hända. Om jag slapp det där med att planera under tiden saker sker. Jag har aldrig varit en planerande människa men jag kanske måste ändra på det för min egen skull. För att ge min hjärna en liten siesta då och då.
Om det är någon som vet hur man planerar sitt liv så ge mig gärna lite tips.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0