Trygghet

Jag har aldrig känt så här förut, en ganska konstant otrygghet när jag är hemma. Tidigare har jag inte brytt mig om allt som har hänt här på området men den senaste tiden har jag känt ett obehag av att gå själv på kvällarna. Alltid en oro om vad som kan finnas bakom nästa hörn eller buske. Bara den korta biten från garaget har jag sprungit de senaste gångerna bara för att kunna komma in och få låsa dörren bakom mig.
Detta gör att jag mer och mer längtar ut till landet igen mer än någonsin. Ett eget hus med lugn och ro. Närmaste granne bor så långt bort att de ska ha en sjuhelvetes fest för att det ska störa. Som det är nu räcker det med att katten jamar så vaknar man.
Jag hoppas att man får tummen ur snart så man får sig ett hus och därmed kanske det lugn och trygghet man behöver.

Kommentarer
Postat av: Anna

men vänta nu... om du ska ha sjuhelvetes fester där då? Vad kommer grannarna tycka om dig då? Jag hjälper gärna till och bakar en kaka lite snickarna om jag får VIP-inbjudan till inflyttningsfesten sen ;)

2010-09-19 @ 19:13:09
URL: http://isthisyourideaoffun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0